Partnerzy serwisu:
Mobilność

Monachium. Siemens Mobility testuje autonomiczne miasteczko

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Siemens Mobility wspólnie z Instytutem Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności, Politechniką w Monachium oraz firmami niemieckimi IAV, UTB i Emm rozpoczyna testy autonomicznych pojazdów w kampusie Siemensa w Monachium-Perlach. Tor testowy prowadzi przez kampus i pozwala na symulację ruchu ulicznego w różnych sytuacjach. W projekcie biorą udział m.in. autonomiczny samochód i autobus.

Partnerzy projektu będą pracować wspólnie nad współzależnościami między infrastrukturą drogową, oprogramowaniem w chmurze i autonomicznymi pojazdami elektrycznymi. Do projektu zostaną wykorzystane dwa rodzaje pojazdów: wysoce zautomatyzowany samochód jednoosobowy oraz autobus. Dla potrzeb projektu słupy ustawione przy trasie będą wyposażone w skanery laserowe, radary oraz kamery służące do monitoringu całej drogi i precyzyjnego określania pozycji pojazdów.

- Nasz projekt badawczy ma pomóc w upowszechnieniu autonomicznej jazdy zwłaszcza na pierwszym i ostatnim odcinku trasy. Nasza infrastruktura jest kluczowym elementem zapewniającym bezpieczny i wydajny transport na żądanie w środowisku miejskim i pozamiejskim - powiedział Michael Peter, szef spółki Siemens Mobility.

Partnerzy projektu będą demonstrować sposoby w jaki autonomiczne pojazdy mogą wpłynąć na bezpieczeństwo i przepustowość na ulicach podczas pracy na najwyższym, piątym, poziomie autonomii, bez żadnych interwencji ze strony kierowcy. W tym celu inteligentna infrastruktura Siemens Mobility będzie nieustannie przekazywać informacje pojazdom na temat sytuacji na drodze i innych pojazdach na trasie. To podejście pomaga pojazdom autonomicznym poruszać się w skomplikowanych sytuacjach na drodze oraz w miejscach, w których trudno monitorować ruch lub podczas niesprzyjających warunków pogodowych. Dzięki wsparciu z zewnątrz, monitorowany obszar wokół pojazdu może być znacznie zwiększony.

Inteligentna infrastruktura pozwala pojazdom na szybsze identyfikowanie potencjalnych zagrożeń i odpowiednią reakcję. W rezultacie zintegrowany system pomaga optymalizować ruch uliczny. Komunikacja na linii pojazd-infrastruktura (V2I) działa na zasadzie ustandaryzowanego i gruntownie przetestowanego systemu WLANp (ITS-G5). Cały system jest wspierany rozwiązaniami programowymi, które pozwalają kontrolerowi ruchu w centrali na lepszy monitoring sytuacji drogowych oraz ewentualną interwencję. Takie rozwiązanie znacznie zwiększa bezpieczeństwo i wydajność transportu drogowego. Dla większej wygody pasażerowie mogą ściągnąć plan podróży pojazdu autonomicznego poprzez specjalną aplikację.

Projekt umożliwia ściślejszą współpracę ekspertów z różnych dziedzin. Instytut Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności (IKEM) zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z korzystaniem z pojazdów autonomicznych. Politechnika w Monachium stosuje bardzo drobiazgowe symulacje mające na celu badanie wpływu autonomicznych uczestników ruchu na komunikację drogową. IAV pracuje nad prototypem wahadłowego pojazdu autonomicznego. Biuro projektowe UTB z siedzibą w Berlinie bada reakcje ludności na pojazdy autonomiczne i w jaki sposób nowe technologie muszą być modyfikowane pod tym względem. Emm Solutions GmbH dostarcza wysoce zautomatyzowany pojazd elektryczny ILO1, który może pomóc w monitoringu, geo-lokalizacji pojazdów oraz w zarządzaniu komunikacją między infrastrukturą oraz pojazdami. Zachowania kierowców również zostaną włączone do symulacji. Siemens Mobility odpowiada za integrację projektu oraz infrastrukturę drogową oraz usługi w chmurze. Spółka również oceni różne potencjalne modele biznesowe i operacyjne.

Zapewnienie odpowiedniego spektrum zrównoważonej mobilności jest kluczowym zadaniem miast i władz samorządowych. Projekty tego typu są finansowane przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMU). Projekt ma celu rozwój systemu, który zapewnia możliwość korzystania z pojazdów autonomicznych na pierwszych i ostatnich odcinkach tras, które obecnie są często zaniedbywane.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

Mobilność

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

UM Kraków 08 września 2023

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Yunex: Technologia V2X w Polsce

Mobilność

Yunex: Technologia V2X w Polsce

informacja prasowa Yunex Traffic 04 kwietnia 2023

ZEA. Pierwsza autonomiczna taksówka ujawniona

Komunikacja

ZEA. Pierwsza autonomiczna taksówka ujawniona

Mateusz Kieruzal 12 grudnia 2021

Pozostałe z wątku:

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

Mobilność

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

UM Kraków 08 września 2023

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Yunex: Technologia V2X w Polsce

Mobilność

Yunex: Technologia V2X w Polsce

informacja prasowa Yunex Traffic 04 kwietnia 2023

ZEA. Pierwsza autonomiczna taksówka ujawniona

Komunikacja

ZEA. Pierwsza autonomiczna taksówka ujawniona

Mateusz Kieruzal 12 grudnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5